AEROKLUB POSTOJNA

FLOTA JADRALNIH LETAL

<center>Blanik L13-A</center>

Blanik L13-A

S5-7115

Proizvajalec letala LET Kunovice je edino različico letala dostavil leta 1985. Takrat je nosilo oznake YU-5388 (danes S5-7115), bilo v rdeči barvni shemi, ter imelo na nosu napis AČKO. Je dvosedo šolsko jadralno letalo, narejeno iz kovičenih aluminijastih oplat, ter namenjeno osnovnemu šolanju pilotov. Ker je letalo tipa A ima novo različico kril na katerih so bile že od samega začetka vse posodobitve, zato je bil po prizemljitvi Blanikov prvi in je trenutno, kolikor vemo, edini leteči Blanik L-13 v Sloveniji.

<center>Blanik L23</center>

Blanik L23

S5-7127

To je zaenkrat edino klubsko jadralno letalo ki je bilo kupljeno po osamosvojitvi. Iz LET-a Kunovice je prišlo leta 1993. Enako kot predhodnik L-13 A je to jadralno letalo narejeno iz aluminija in je namenjeno osnovnemu šolanju pilotov. Prednost novega Blanika pred njegovo starejšo različico je predvsem v preglednejši kabini in T-repu, ki je bistveno manj občutljiv na možnost poškodb pri zunaj letališkem pristanku. Na zadnjem delu ima nameščeno vrtljivo kolo z namenom lažjega manevriranja po letališču, glavno kolo je pol uvlačljivo in vzmeteno. Pri solo letenju pilot letalo pilotira s prednjega sedeža.

<center>Vuk-T</center>

Vuk-T

S5-3078

Letalo VUK-T je bilo izdelano v letih 1980 v podjetju FAJ Jastreb v Vršacu. Je kopija nemškega jadralnega letala Standard Cirrus. V aeroklub smo ga dobili leta 1987 in je takrat nosilo oznako YU-4421. Dizajniran je bil s strani Prof. Dr. Tomislav-a Dragović na univerzi v Beogradu. Ime je dobil po specifičnem zvoku, ki ga oddaja med letenjem in spominja na tuljenje volka. Letalo ima zelo močno ogrodje zato je relativno poceni in nezahtevno za vzdrževanje. V aeroklubu ima to letalo poseben status saj ga uporabljamo kot prehodno letalo za uvajanje mladih pilotov iz šolskega letala na bolj zmogljiva letala grajena iz kompozitnih materjalov.

<center>DG 101-g</center>

DG 101-g

S5-3030

Letalo je leta 1983 ob svojem krstu nosilo oznako YU-4339. Več let je bilo klubsko tekmovalno jadralno letalo in je sodelovalo na številnih državnih prvenstvih. Letalo je opremljeno z večfunkcijskim instrumentom LX20. Letalo je proizvod podjetja Glaser-Dirks Flugzeugbau GmBh, proizdeno pa je bilo po njihovi licenci s strani ELANA. Je visokosposobno letalo iz kompozitnih materjalov. Velja za enega najboljših vstopnih jadralnih letal za tekmovalno letenje. Je varno letalo z jasnimi signali vstopa v prevlečen let in vrij. Velika zasteklena kabina omogoča segrevanje notranjosti tudi v mrzlih vremenskih dneh, tudi nog, kar je prednost pred klasično postavljenimi in pokritimi konzolami, ki preprečujejo prehajanje sončnih žarkov v kabino.

FLOTA MOTORNIH LETAL