ALD SNEŽNIK

ZGODOVINA DRUŠTVA

Čeprav letenje na tem terenu ni še nikoli zares zaživelo ima kar nekaj zgodovine. Kot prvi so na tem terenu imeli idejo o izgradnji letališča italijani za časa druge svetovne vojne. Služilo naj bi za oskrbovanje Rapalske meje katere ostanke najdemo še danes (kaverne) in so zanimivi za obisk. Teren je obiskal celo sam Mussolini. Vojna se je končala pred izgradnjo in ostalo je samo pri ideji.

Na terenu sta se zgodila še dva za letalstvo pomembna dogodka in sicer:

1. Pristanek jadralnega letala Libis 17 v nedeljo 3. 9. 1967. Takrat je edini avtomobil in telefon imel samo župnik v Knežaku. Zaradi dogodka je prekinil mašo. Obvestili so postojnsko letališče in po Libisa je priletel Kurir in ga povlekel s terena.

Ob pristanku so se zbrali krajani sosednjih vasi:

Vzlet v aero-zapregi. Kurir in Libis 17:

2. Drugi izven letališki pristanek se je zgodil 5. 5. 2005. Po vzletu z Ajdovskega letališča je zaradi lokalnih ploh, ki so se združile v frontalno in se začele pomikati proti Knežaku s smeri Pivke na terenu pristal X1:) Prvi novodobni pristanek je ovekovečil Stojan Spetič.

Ploha, ki je preprečila vrnitev na LJAJ (v ozadju Nanos):

Slika z bližnjega hriba – Tuščaka: