ŠALEŠKI AEROKLUB

NEKAJ O LETALIŠČU

Letališče Šoštanj se nahaja 2 km severno od mesta Šoštanj v ozki dolini, katero obdajajo griči. V oddaljenosti 500 m vzhodno od letališča poteka cesta Šoštanj –Zavodnje – Črna. Najbolj markanten je 230 m visok dimnik TE Šoštanj, ki je gornjih 50 m obarvan z rdečo in belo barvo. 2,3 km od dimnika v smeri sever se nahaja letališče Šoštanj.

Letališče Šoštanj ima osnovno asfaltno stezo velikosti 700 x 18 m, ki se razteza v geografski smeri 150°- 330°. Naravni pogoji in ureditev IetaIišča omogočajo njegovo uporabo za letala generalne aviacije, ultra lahka letala in lahka oz. manjša poslovna letala (do skupne teže 5.700 kg), kot tudi za vse vrste helikopterjev podnevi pri VFR pogojih.

Zaradi razgibanega reliefa so pri sončnem dnevu močna termična dviganja, ki se pričnejo ob 9. uri in trajajo do 18. ure. Termični priključki so na višini 250 m QFE. Pri termičnem dnevu piha po dolini v smeri S veter s hitrostjo 0,5 do 1,5 m/s. Pri južnem vetru piha pri zemlji veter v smeri 330°. Pri vetru iz smeri JZ se veter pri zemlji obme v smer S do višine 100 m, zato je na oddaljenosti 700 m od praga steze (smer 33) nad višino 150 m zmerna turbulenca, pod višino 150 m pa močna turbulenca s premikajočimi rotorji. Zato pristajanje letal v takšnih razmerah odsvetujemo. Pri vetru iz smeri J, piha pri zemlji iz smeri 150°, ki je tudi najbolj pogost in piha z jakostjo od 2 – 5 m/s. Pojav megle je zelo redek, če se pa pojavi je običajno nad večjim področjem. V toku leta je najpogostejša Cu oblačnost z bazo 700 – 2500 QFE. Fronte ali lokalne nevihte najpogosteje prihajajo iz smeri SZ. Lokalne nevihte so pogostejše v pomladanskih mesecih. Pozimi je debelina snežne odeje običajno med 20 do 30 cm.

V naši jadralni floti premoremo kar nekaj jadralnih letal in sicer od šolskih do vrhunskih. Imamo Blanika L-13 in Grob G103 Twin Astirja za šolanje, Vuk T, kot prehodno letalo iz šolskega na enosedežno, in dva DG300, ki sta visoko sposobni letali.